Alex Schultz

Rolle:

VP Analytics & CMO

Firma:

Meta

Bio:

Alex Schultz (he/him/his) is Chief Marketing Officer and VP of Analytics for Meta, formerly Facebook, leading consumer marketing and product analytics globally. Alex brings nearly two decades of direct response marketing experience to his CMO role, and is responsible for the global consumer marketing organization, promoting Meta’s brands, products and services. 

Alex also leads the analytics team (since 2015), and the internationalization team (since 2011), helping launch many of the company’s most impactful products and initiatives. He pioneered the integration of product and direct response marketing at Facebook and has run the biggest, most effective online direct response campaigns in the company’s history, helping grow the Facebook app, Instagram and Messenger to over a billion users.

Alex is gay and is the executive sponsor of Facebook’s LGBTQ+ Employee Resource Group. He holds an M.Sc. in Natural Sciences from Magdalene College, Cambridge, specializing in experimental and theoretical Physics. Alex hails from — and lives— in London.

Bereit zur Teilnahme?

Jetzt anmelden! Schließen Sie sich Ihren Kollegen an.

Jetzt anmelden Programm ansehen
Newsletter

Melde dich jetzt für den Newsletter an und verpasse keine Neuigkeiten rund um die AllSocial Marketing Conference. Und vielleicht vielleicht gibt es da auch noch einen Rabatt-Code… 😎😉

Deine Vorteile:

  • Du erhältst 15% Rabatt auf dein Ticket💡 (dafür lohnt es sich schon!)
  • Du bist immer unter den ersten, die erfahren, wann das Programm online ist
  • Du sparest Geld, denn wir erinnern dich an den Early-Bird-Rabatt
  • Du lernst unsere Speaker*innen schon vor der Konferenz kennen und bist immer am Ball

Wichtig! Der Newsletter ist kostenlos und unverbindlich. Du kannst dich jederzeit wieder abmelden.